CAT DE MULT CONTEAZA IMAGINEA TA?

Cât durează să-ți cucerești” interlocutorul ?

Doar 7 secunde!!

Știți că 90% din informațiile transmise creierului nostru sunt de natură vizuală, iar imaginile sunt procesate de 60.000 de ori mai repede în creier decât cuvintele?

În fiecare zi, imaginea noastră influențează oamenii din jurul nostru, indiferent dacă este vorba de viața privată,socială sau profesională.

Suntem în permanență în lumina reflectoarelor și judecați inconștient de alții.

Și toate acestea se întâmplă în doar 7 secunde.

Fie că este vorba de o cină cu noi prieteni, o primă întâlnire, un interviu cu profesorii copilului tău, o întâlnire de afaceri sau un interviu la un nou job, totul se desfășoară în acest timp foarte scurt.

În aceste câteva momente, alții își fac o idee despre noi și, în același timp, facem același lucru față de interlocutorul nostru.

Prima impresie fatidică este creată în 7 secunde, dar dacă nu corespunde realității, va dura probabil 7 luni pentru ca să o demontăm și să-l facem pe interlocutor să înțeleagă cine suntem cu adevărat. Atâta timp cât ni se oferă timpul și posibilitatea.

Între timp, însă, se întâmplă ca cei care ne frecventează să se raporteze la noi pe baza opiniei care a fost deja formată.

 

De exemplu: dacă într-un nou mediu de lucru am dat impresia că suntem o persoană neîngrijită și fără un stil propriu, colegii, chiar dacă sunt obligați să ne frecventeze la birou, este foarte probabil ca pe coridoarele companiei să ne evite sau chiar să ne ignore și nu ne vor invita niciodată la ieșirile lor.

Și poate ne întrebăm de ce.

Aici intră în joc un cuvânt cheie: aspect.

Aspectul nu are același sens ca imaginea.

Este, să spunem, un adjectiv mai superficial, deoarece se referă doar la aspectul exterior.

Imaginea este ansamblul tuturor elementelor care ne definesc identitatea.

Astăzi nu este important doar să avem un aspect care să fie în concordanță cu persoana noastră, dar este esențial ca tot ceea ce privește ființa noastră interioară să fie în armonie cu imaginea noastră.

Imaginea este, de asemenea, legată de educație, de bun gust, de modul în care ne comportăm, de abilitățile noastre de comunicare verbală și non-verbală și, în cele din urmă, și de mediul nostru cultural și social.

IMAGINEA ESTE CEL MAI PUTERNIC INSTRUMENT DE COMUNICARE!

 
before&after

Prin urmare, este esențial ca imaginea și aspectul să fie exact aceleași.

Pentru a evalua dacă în cazul nostru cele două lucruri coincid, trebuie să ne punem următoarele întrebări:

Sunt perceput cum  aș vrea?

Sunt credibil?

Primesc feedback în concordanță cu așteptările mele?

Dacă răspunsul este negativ sau nu putem răspunde, atunci va trebui să examinăm toate aspectele noastre personale!

În cele 7 secunde pe care le avem la dispoziție pentru a face o impresie bună, detaliile fac diferența!

Ce purtăm? Este în concordanță cu ocazia? Este curat, călcat?

Accesoriile sunt consistente? Încălțăminte curată sau nu? Aveți părul, barba, mâinile bine îngrijite?

Toate aceste întrebări ne definesc obiceiurile, stilul de viață, atenția către noi înșine și către lumea din jurul nostru.

Al doilea nivel al relației se referă la modul nostru de a comunica, de a ne deplasa în spațiu, la comportamentul nostru.

Și există indicatori preciși care ne informează despre judecata pe care au făcut-o alții despre noi.

Ne zâmbesc? Ne ascultă cu atenție? Ne privesc în ochi?

Dacă da, atunci cu siguranță ne-am câștigat respectul lor .

 

În caz contrar, după primele apariții, vor găsi orice scuză pentru a scăpa și, dacă nu o pot face, te vor asculta dezinvolt și indiferent.

Al treilea nivel este cuvântul.

Primele douăsprezece cuvinte pe care le spunem sunt cele mai importante, cele care ne definesc și ne „confirmă”, ne validează.

Printre acestea trebuie să fie cuvântul nostru cheie.

Dacă ești avocat, cuvântul tău ar putea fi „de încredere”, dacă ești coafor, ar putea fi „vizionar”,al mecanicului ar putea fi „priceput”. Fiecăruia cuvântul său și fiecare trebuie să-l aleagă pe cel care corespunde cu adevărat identității sale ca persoană și ca profesionist.

Al meu, de exemplu, este „empatie”. Un cuvânt potrivit atât în ​​viața mea privată, cât și în cea profesională.

Astăzi, odată cu proliferarea rețelelor sociale, „gestionarea” primei impresii este și mai dificilă, deoarece oamenii decid adesea cine sunteți dintr-o fotografie de profil.

De aceea fotografia trebuie să fie cu adevărat oglinda sufletului nostru și nu o minciună. Că această fotografie ne reprezintă în contexte diferite – la plajă sau în birou – există, dar trebuie să fim întotdeauna noi. Trebuie să fim recunoscuți.

În schimb, va trebui să fim atenți la poza pe care o alegeți pentru rețeaua socială pe care decideți să o publicați: este de la sine înțeles că pe LinkedIn nu este cazul să puneți fotografii la mare sau la o petrecere, deoarece este o platformă orientată spre afaceri.

Din acest motiv, este esențial să acordăm mai multă atenție aspectului exterior și dacă nu suntem capabili să o facem singuri, ar putea fi util să ne bazăm pe un expert, posibil neutru, obiectiv, ochiul unui consultant de imagine cu siguranță ne va ajuta să ne identificăm imaginea, stilul nostru personal.

 Formă + Culoare = Imagine, care trebuie să fie congruenta cu ceea ce suntem..

Prin urmare, este la fel de esențial să fim atenți la conținutul profilurilor noastre.

Fie că este vorba de LinkedIn, Facebook, Instagram, deci de social media care sunt foarte diferite unul de celălalt, va depinde de noi să găsim acel fil rouge care ne caracterizează și ne face unici.

 

STILUL ESTE IMBRACAMINTEA GANDURILOR NOASTRE!
 

Aura,

cu stil

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.