DESPRE CELEBRITĂȚI ȘI ROLUL CONSULTANTULUI DE STIL

Cate Blanchett -Oscar 1999 – 2016

Oscaruri, Globuri de Aur, Emmy, Festivalul de Film de la Cannes, Veneția … sunt multe evenimente la care participă vedete internaționale , staruri de film pe parcursul anului.

Modul în care apar in fața publicului și a mass-mediei este intodeauna de un real interes la nivel global. Un rol foarte important in apariția acestor staruri îl are fără discuții consultantul de stil sau de imagine cum vreți să-l numiți. Ei sunt „vinovați” de apariția reușită sau nu a starurilor.

FAIL LOOK

Datorită digitalizării sălbatice, starurile au tot mai multe oportunități de a apărea și de a construi o imagine câștigătoare. La urma urmei, o rochie potrivită, la un eveniment media colosal cum ar fi Oscar sau Golden Globe Awards.., poate deveni legendară și poate consacra vedeta ca o icoană de stil, cum a fost în cazul cu Jennifer Lopez câna a îmbrăcat celebra rochie culoare verde smarald „jungle dress” de Donatella Versace cu un decolteu ombilical de iți tăia respirația: un succes „mediatic” neașteptat pentru că a fost descărcat de pe internet de 600.000 de ori în doar 24 de ore de la apariția sa la premiile Grammy 2000. O dovadă clară a priceperii unui stilist în epoca internetului este numărul de vizualizări pe care il are un look. Acest lucru înseamnă bani, faimă și recunoaștere pentru cel/cea care a creat rochia, pentru cea care a purtat-o ​​și pentru cea/cel care a recomandat-o cu înțelepciune.

Jenifer Lopez in „Jungle Dress” cu Donatella Versace

DE LA COSTUMIST LA CONSULTANT DE STIL: MESERIA CENTENARĂ CARE ÎMBRACĂ STARURILE

Această figură specifică, așa-numita, cosultant de stil, în versiunea sa cea mai contemporană, s-a născut în Statele Unite începând cu anii 90. Un stilist se ocupă astăzi de aspectele cele mai importante ale aparițiilor publice ale clienților săi și ale editorialelor din reviste, încercând să creeze un stil unic recunoscut care să reprezinte evoluția carierei și a statutului vedetei.

Înainte ca această profesie să prindă sens, au existat precursori și anume costumiștii, cei care se ocupă cu îmbrăcarea starurilor in distribuția unui film. Astăzi figura costumistului există încă, desigur, în cinematografie, teatru și TV, dar stilistul este cel care are grijă de imaginea clientului său chiar și în afara producțiilor de film, teatru sau televiziune. Un costumist celebru, foarte important, trecut în istorie este californianca Edith Head, care a lucrat la Paramount și Universal Pictures (cele mai importante două case de film din Hollywood) între anii 1920 și 1980.

A îmbrăcat cele mai iconice dive, creând personaje cu un farmec de neatins și inimitabil. Ea și-a câștigat o stea pe faimosul Hollywood Boulevard printre actori și vedete rock!

Edith Head 1953 cu Audrey Hepburn

Chiar și astăzi există stilisti celebri care sunt la fel de renumiți ca și clienții lor. Stiliștii se promovează împreună cu vedetele lor, cu scopul de a atrage noi clienți și angajamente din ce în ce mai importante, deseori chiar să își producă propria linie de îmbrăcăminte.

În fiecare an, revista The Hollywood Reporter publică lista celor mai influenți 25 stilisti in star system , împreună cu clienții lor.

Consultantul de stil Elisabeth Stewart (printre cele 25 cele mai faimoase) cu actrita Cate Blanchet

Ce face practic consultantul de imagine/stil?

Practic ce face un celebrity stylist?

În primul rând, face o legătură între casele de modă și vedete. Atunci când un stilist alege o rochie (și, prin urmare, un brand) pentru o celebritate, o expune unui public imens prin publicitate. Casele de modă au tot interesul să colaboreze cu stiliștii tocmai din acest motiv.

Pe de altă parte, ajută vedetele să-și creeze un stil, un nume și o carieră. Cei pe care îi numim „vedete” nu devin așa de la sine, peste noapte. Consultantul de imagine împreună cu un bun manager, este cel care poate schimba soarta unei cariere, creând un personaj tocmai datorită look-ului său unic!

Nu numai atât, un stilist se asigură că vedeta este pe primul rând la prezentările de modă, o prezintă brandurilor care, atunci dacă observă un anumit simț estetic, încep să se intereseze de ea. Chiar și revistele vor începe să observe personajul datorită aspectului său invitându-l să creeze editoriale. Deci cu multă muncă, perseverență și talent poate deveni cel mai râvnit obiectiv, chiar și pentru producători și regizori care încep să-l ia în considerare.

Rachel Zoe consultant de imagine cu Nicole Richie la CFDA 2010

ÎN CE CONSTA PARACTIC MUNCA UNUI CELEBRITY STYLIST?

În ce constă munca zilnică a unui celebrity stylist?

În mare parte se ocupă de haine.. 🙂 trebuie sa propună vedetei care l-a angajat, diverse articole de îmbrăcăminte pentru toate evenimentele sociale.

După o lungă căutare, stilistul creează un book foto cu o selecție de propuneri de îmbrăcăminte din cea mai recentă colecție, care este apoi vizionată de client.

După alegerea clientului, stilistul discută cu casa de modă pentru a înțelege ce poate avea la dispoziție. O actriță nu va merge niciodată la un eveniment fără o rochie de rezervă, așa că cel puțin 2 rochii sunt întotdeauna alese pentru fiecare eveniment.

După eveniment, rochia este lăsată în mod normal purtătorului (zvonurile spun că Gwyneth Poltrow, de exemplu, le păstrează pentru fiica ei Apple când va crește), pentru că ele nu mai pot fi purtate de altă vedetă.

Acestea sunt modificate la comanda stilistului, pentru a-și face clientul să arate cât mai bine. Costurile de croitorie trebuie să fie întotdeauna incluse în bugetul ținutei, care pentru rochiile de seară foarte prețioase poate chiar să depășească 1.000 de euro.

Un stilist bun „croiește „rochia pe formele clientului, folosindu-se, dacă este cazul, de lenjeria intimă modelatoare și tot felul de accesorii, pe care fiecare stilist care se respectă le are întotdeauna la îndemână, pentru a modela corpul cât mai frumos posibil.

Înainte de apariția clientului in fața publicului, stilistul verifică pâna la ultimul detaliu absolut orice pentru a nu avea surprize neplăcute, cum deja s-a intamplat de nenumarate ori, cum ar fi transparența in lumina reflectoarelor, sau pudra nepotrivita sub lumina blitz-ului de la aparatul de fotografiat..etc.

make-up fails

Pe baza modelului rochiei , evenimentului, locației și a tuturor aspectelor importante sunt probate și verificate toate ipostazele care trebuie luate în fața fotografilor, toate acestea pentru a valoriza la maxim imaginea clientului. Casa de modă, stilistul și vedeta sunt o echipă, cu aceleași interese, astfel încât aspectul să fie valorizat la maxim.

Crearea Personajului

Robert Verdi, stilistul Evei Longoria, la întrebarea „cum creezi o imagine câștigătoare pentru o celebritate?” el a răspuns:

„Percepția pe care publicul o are despre o celebritate este construită dintr-o serie de imagini. Numărul de imagini care sunt văzute în jurul unui personaj depășește numărul de cuvinte care îl descriu. De aceea, noi stilistii lucrăm pentru ei: să-și construiască imaginea publică. Deci suntem un fel de „psihologi sociali”. De exemplu, dacă Eva (Longoria) merge la Premiile Emmys, dar nu este nominalizată însă toți ceilalți din distribuție sunt nominalizați, nu aș putea să o îmbrac niciodată în paiete din cap până în picioare, într-o rochie care să fure scena celorlalți.

Și din nou „Opera de styling spune o poveste. Când îmbraci pe cineva, transmiți ceva, ceva de care lumea se atașează sau nu și care ar putea intra în istorie, precum Jennifer Lopez cu rochia Versace ”.

Robert Verdi cu clienta sa Eva Longoria si Rachel Zoe

Vrem să vorbim despre transformarea incredibilă a lui Céline Dion după ce s-a ‘încredințat’ Consultantului de stil Law Roach din 2016?

O altă femeie, care a fost sfințită de Fashionista.com „regina lumii” după ce s-a lăsat în mâinile lui!

Cum devi Consultant de Imagine?

Cum devi Consultant de Stil ?

O bază de studiu a stilurilor modei și a istoriei modei, combinată cu o ucenicie lungă și obositoare, ar trebui să fie indispensabile.

Stiliștii faimoși declară că succesul lor este o chestiune de instinct, simț estetic dezvoltat și talent înnăscut. Sunt de acord, pe lângă asta trebuie să deții toate cunoștințele tehnice de camouflaj, armocromie, etichetă și apoi cum spunea Picasso „învățați regulile ca un profesionist, astfel încât să le puteți încălca ca un artist”.

Nu este o meserie care poate fi învățată de la zero, trebuie să ai bun gust și o doză puternică de creativitate pentru a ajunge la un nivel foarte ridicat. Cei mai buni (și norocoși!) stiliști lucrează pentru agenții mari care oferă banii necesari pentru crearea unui personaj. În plus ai nevoie de o echipă intreagă în spatele tău cum ar fi make-up artist, hair stilist, croitor, fotograf..etc. Aceste agenții te promovează și stabilesc prețuri și termeni de angajament, la fel ca vedetele. În Romania nu stiu să existe asemenea agenții.

Cat castiga un Celebrity Stylist?

Dar până la urmă …cine plătește pentru aceste haine foarte scumpe?

Compania de film care realizează filmul pentru care actorul este chemat să apară la eveniment!

Bugetul mediu pus la dispoziția celebritățiilor pentru imaginea lor la un eveniment este de aproximativ 50 de mii de dolari, din care între 10% și 15% sunt pentru consultantul de imagine și asistentul său.

Prețioasele bijuterii pentru a completa look-ul, pe de altă parte, sunt „împrumutate” de brandurile de bijuterii care au tot interesul să facă acest lucru pentru a fi menționate acolo unde apare vedeta.

Este diferit atunci când o celebritate trebuie îmbrăcată pentru o ședință foto într-o revistă, în acest caz hainele sunt împrumutate și apoi returnate, iar revista care a comandat serviciul este cea care plătește stilistului.

Și cine crede că poate face singur ce face un consultant de imagine, se amăgește singur.. 
Privind această imagine a lui Alicia Keys la premiile Grammy din 2002 din Los Angeles,cred că se înțelege ce vreau să spun.

Cam atât am avut de spus,

Cu stil,

Aura

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.