Ce face un Consultant de Imagine?

interviu cu Aura Anghel
Consultanța de stil devine din ce în ce mai populară și în Romania. Să aflăm de la un expert in domeniu ce face un Consultant de Imagine.
credits: Pinterest
Suntem siguri că mulți dintre voi ați auzit deja de consultanța de imagine, dar, în același timp, doriți să aveți mai multe informații despre acest sector, care se extinde ca și focul în Romania și ai cărui experți încep să fie din ce în ce mai solicitați. Mai ales în ultimii ani, în special în televiziune, au început să apară figuri ale consultanților de stil, care parcă dau naștere la și mai multă curiozitate din partea publicului.


În această privință, prin urmare, ne-a venit în ajutor Aura Anghel, consultant de stil și expert în armocromie,  acreditat la nivel internațional cu o vastă experientă in domeniu și care a fost printre pionierii care au activat această profesie în țara noastră, în vremuri în care majoritatea oamenilor nici nu știau ce inseamna cu adevărat!

Am intervievat-o pe Aura pentru a afla mai multe despre această profesie atât de interesantă, i-am adresat câteva întrebări cu privire la ce se află la baza consultării de imagine ca disciplină, în ce constă, cum s-a născut și, mai presus de toate, dacă această meserie este utilizată numai în cinematografie, de către vedete și oameni bogați sau și în viața de zi cu zi de persoane comune, ca noi.


Stilul este îmbrăcămintea gândurilor noastre!

TM: Aura, inainte de toate: Ce este Consultanța de Imagine și cum a luat naștere aceasta meserie?

AURA: Consultanța de Imagine este o profesie care vizează să ajute oamenii să-și îmbunătățească aspectul. De la hairstyle, makeup, garderopă, shopping, atitudine, se definește un stil care să fie în concordanță cu caracteristicile fizice, personalitatea și stilul de viață al clientului.

Consultanța de imagine ia naștere in momentul când s-a trecut de la televiziune alb negru la cea a culori.
Atunci s-a observat pentru prima data ca anumite culori, pot exalta personajul sau il pot desfigura.

Primii consultanți de imagine au fost creatorii de costume de la Old Hollywood, care aveau o grijă maniacală de aspectul divelor, ajutând la construirea mitului și, din când în când, la definirea personajelor lor. Abia în anii 1980, consultanța de imagine din SUA a devenit un fenomen de masă absolut democratic, la îndemâna femeilor obișnuite.
TM: Ne-ai putea da un exemplu de consultanță de imagine strategică într-un film vechi de la Hollywood?

Aura: Culoarea a fost întotdeauna un instrument fundamental de comunicare în multe arte, de la fotografie la pictură și, prin urmare și la cinema. Este incredibil de observat cum alegerea ținutei, dar și a makeup ului, se bazează pe alegeri precise de culoare capabile să transmită diferite mesaje. În primul rând, culorile pot contribui la transformarea unui personaj mai tânăr și mai plăcut, dar și mai în vârstă și în formă: aceasta se referă la paleta personală a actorului care întruchipează un anumit subiect/personaj.

imagine disonanta – imagine alb negru – imagine consonanta

Apoi, există un al doilea nivel: semnificația intrinsecă a culorilor, care conotează un anumit personaj sau pune accent pe o anumită scenă. Pârghiile sunt de intensitate cromatică, dar și de joc de contrast, care poate întări și spori un personaj.
 Un alt examplu: suntem obișnuiți să ne gândim la Hepburn in'Breakfast At Tiffany's ca fiind cel mai înalt model de eleganță, dar de fapt în acel film ea joacă rolul unei prostituate: contrastul cromatic alb-negru, alegerea unei rochii tubino, liniile drepte, șirul clasic de perle,  nu fac altceva decât să-i ofere o alura sofisticată și elegantă deci nicidecum o imagine vulgară chiar dacă este extrem de senzuală.

Consultant de Imagine, Personal Shopper, Stylist, trei figuri profesionale diverse

TM: Care este diferența între Consultant de imagine ,Personal Shopper și Stylist?

Aura: Consultantul de imagine îndrumă persoana într-un proces de îmbunătățire a imaginii sale, studiază un stil eficient și coordonează diferite aspecte ale acestui proces, inclusiv cumpărăturile.

Personal shopper-ul este consultant în achiziții: un profesionist extrem de specializat în cunoașterea brandurilor și a buticurilor. El nu se ocupă neapărat și de consultanța de imagine.

Stilistul are o bază de consultanță de imagine, dar este implicat în principal în crearea de look-uri totale pentru evenimente, prezentări de modă sau ședințe foto. Cunoaște bine mărcile, dar nu cumpără neapărat.

TM: Cine se adresează consultantului de imagine? Este recomandabil ca o persoană „obișnuită” să contacteze un consultant de imagine?

Aura: Serviciile unui consultant de imagine sunt cu siguranță solicitate de personalități publice, care lucrează și căștigă cu propria imagine: manageri, politicieni, actori și așa mai departe. Dar ele sunt, de asemenea, solicitate (din ce în ce mai mult) de către oamenii obișnuiți, deoarece într-un fel sau altul o imagine corectă, congruentă este importantă pentru noi toți.

Dacă nu pentru altceva, pentru a ne simți mai bine cu noi înșine.O consultanță de imagine poate varia de la o zi la câteva săptămâni sau chiar luni, în funcție de nevoile reale. În ceea ce privește prețurile, haideți să desființăm un mit: acestea nu sunt cifre uimitoare, ci tarife rezonabile, absolut în concordanță cu cele ale multor altor servicii profesionale. La fel ca în toate sectoarele, prețul indică și experiența și expertiza.

Imaginea este cel mai important instrument de comunicare!

TM: Ce impact sau cât este de importantă o consultanță de imagine, este necesară?

Aura: Ajutorul profesional în îmbunătățirea imaginii are un impact puternic asupra stimei de sine: a ne vedea mai frumoase ne face să ne simțim mai bine cu noi înșine și cu ceilalți. Poate spori stima de sine, este o cale de creștere personală sau poate contribui la o renaștere după o perioadă dificilă.

bibliotheca personala Aura Anghel

Ca să nu mai vorbim de impactul pe care îl are asupra relațiilor: o mai mare siguranță de sine face să fim percepuți mai bine, mai interesanți in ochii interlocutorilor noștri, să fim mai respectați. Și să nu uităm de aspectul profesional: investind în imaginea profesională în același mod în care investim în formare sau promovare, creează o sinergie câștigătoare în orice sector, e demonstrat!

Până data viitoare mulțumim pentru timpul acordat cu speranța că vei reuși in tot ceea ce ți-ai propus, cunoscându-te nu am dubii prea mari, iți urăm succes pe toate planurile,meriți!

Pe Aura o găsiți pe pagina de facebook personală, pe site http://www.luxuryacademy.ro, sau pe aura.anghel@luxuryacademy.ro.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.