Despre Modă și Identitate

34367a13224c4cc1f52c2c5e97076cf8

Câtă importanță dai rochiei pe care o porți? Te simți confortabilă când o îmbraci,te identifică ? Nu este vorba de a fi trendy sau de a urma tendințe. Este o chestiune de identitate.. a ta!

Individul își dorește să exercite controlul asupra modului în care el apare în ochii celorlalți, de aceea el are nevoie de un set de identități proprii prin care să-și poată arăta „fațada” personală preferată.

Îmbrăcămintea este un element fundamental al acelui moment de interacțiune în care actorul definește caracterul care urmează să fie interpretat, optează pentru una dintre identitățile sale multiple, decide ce autoidentificare să privilegieze în acea situație particulară. Moda ne dă mijloacele de a guverna imaginea pe care alții o percep imediat. Individul poate avea acces prin aparență, cuvinte, fapte, priviri, haine, atitudine…etc., pe scena vieții de zi cu zi. Actorul declară cine este, joacă rolul care-i convine cel mai mult, angajându-se în relaționarea continuă cu ceilalți actori și cu publicul.

Stilul este îmbrăcămintea găndurilor noastre!

Criza identității este amplificată prin lipsa de modele, sau prin abundența modelelor contradictorii propuse de mass-media, astfel că pierderea imperativelor morale universale este înlocuită de o etică personalizată legată de experiența proprie de viață.

Moda este un fenomen estetic și economic de consum care nu subminează identitatea individuală, oferă resurse. Este o propunere de a ne acoperi corpurile, este modul în care ne prezentăm din punct de vedere social. Cultura modernă este o narațiune a progresului, este o cultură în care noile trenduri par a fi mai bune și au autoritatea de a le suplini pe cele anterioare. Cultura postmodernă este o cultură în așteptare, nu judecă, ci respectă numeroasele stiluri și spectacolul fragmentat al lumii, le combină într-un colaj.

Industria modei exploatează ființa noastră reflexivă, astfel încât moda nu este doar o chestiune de estetică, ci și o chestiune de sensuri și valori subiective. Una dintre principalele aspirații ale individului modern este dorința de a găsi un sine autentic.

Corpul are o cerință fundamentală pentru a obține orice succes și plăcere. Obiceiul și trupul sunt mărturia lizibilă a ceea ce dorim de la noi înșine, a sensului pe care îl acordăm acelei părți din noi pe care o punem la dispoziția altora. Potrivit lui Davis, îmbrăcămintea este o metaforă vizuală pentru identitate și pentru exprimarea ambivalențelor ancorate din punct de vedere cultural, care reflectă identitatea noastră între identități. Cei care se opun culturii dominante, folosesc, cu o mai mare conștientizare, oportunitățile oferite de îmbrăcăminte pentru a se distinge, pentru a-și exprima identitatea. Un exemplu de modă omologată și de modă antagonică în relația cu identitatea derivă din cercetarea efectuată în anii ’90 în Milano, în care aproximativ 70 de tineri au fost interogați despre felul în care se îmbracă. Cei mai tineri consideră corect că trebuie să aibă grijă de apariția lor deoarece:

 – este o cerere a societății contemporane

– imaginea este o modalitate de a intra în comunitate și de a lansa mesaje.

27cea2d51bb24f60cd5c01bf85435ce6

Unii aleg hainele pentru a se adapta la mediul înconjurător, iar alții pentru a-l provoca. Frecvent, tinerii îmbină tema imaginii cu cea a autenticității; imaginea este o modalitate de a scoate ceea ce este în interior, îmbrăcămintea reflectă gândirea unei persoane iar autenticitatea poate fi ascunsă de ceilalți tocmai prin imagine. Identitatea personală, relația cu trupul și bunăstarea, absoarbe majoritatea timpului oamenilor; pe de altă parte, încercăm să găsim un acord între imaginea noastră pe care ne-ar plăcea să o recunoaștem și pe care ceilalți o pot confirma, ca răspuns la comportamentul nostru.

Imaginea este cel mai puternic instrument de comunicare!

Cu stil,

Aura

Aura Anghel

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.